Zájezd Verdun – Remeš – Paříž (Disneyland)

Ve dnech 23. – 28. května 2023 skupina 46 žáků a 3 pedagogů navštívila Francii.

Poznávací zájezd byl zahájen v 6:00h v neděli ráno u školy, a ještě týž večer jsme si prohlíželi největší bojiště 1. světové války – Verdun. Po přespání v hotelu Formule 1 jsme se v pondělí ráno vydali do Remeše, kde jsme si prohlédli katedrálu a poté pokračovali do Paříže. Navzdory všudypřítomným dopravním zácpám jsme v brzkém odpoledni byli u Eiffelovy věže. Po vystoupání do druhého patra a zpět nás čekala procházka k Invalidovně a poté ještě Latinská čtvrť. Po přespání v hotelu IBIS a vydatné snídani jsme v úterý vyrazili do Versailles, kde jsme navštívili jak zámek, tak zahrady. Odpoledne jsme se projeli lodí po Seině a následovala procházka po Montmartru. Ve středu nám celé dopoledne zabrala prohlídka Louvru, poté jsme se metrem přesunuli do moderní čtvrti La Défense a na závěr, zase metrem, jsme se dopravili do nejslavnější ulice v Paříži, Champs-Elysées s Vítězným obloukem. Závěrečný den, čtvrtek, byl ve znamení zábavy. I přes všudypřítomné fronty byl den v Disneylandu opravdu zážitkem. Večer jsme se unavení, ale plní dojmů, usadili do autobusu, který nás bezpečně přivezl v pátek zpátky ke škole.

Vzhledem k tomu, že se nikdo neztratil, nikdo nikde nebloudil, nikdo neonemocněl, všichni si přivezli suvenýry a žáci francouzštiny i znalost nových slovíček (jako např.  le bouchon = dopravní zácpa, la sortie = východ), se zájezd rozhodně vydařil.